Klasszikus napi sminkem - Step by step

Mindig, amikor megkérdezem, mit hiányoltok a blogból, valahogy a step by step-nél kötünk ki. Viszont én erre egyszerűen alkalmatlan vagyok, kb 3x annyi idő minden lépést lefotózni, megszerkeszteni stb, szóval ez nem lesz az én műfajom, maradjunk annyiban. De úgy gondoltam, hogy szökőévenként azért egy-egy alapsminkemet bemutatom, hogy készítem el.
Most a szokványos napi sminkemet mutatom be, általában ha nincs időm sokat szöszölni, akkor mindig a tusvonal + kis natúr szín kombónál kötök ki. Ez kb elkészül öt perc alatt, mégis ütős, és egész nap tart.
A tovább után láthattok smink nélkül (úúúú) illetve lépésenként, hogyan is csinálom meg a sminkem :).

Photobucket
Na szóval smink nélkül: ez van, ezt kell szeretni. Most ilyen a bőröm, és ahhoz képest, hogy nem rég hagytam abba a tabletta szedését, nem lettem ismét ragyás zombi. Most "csak" 1-2 bőrhibám van. Illetve hát a szokásos fakó bőrszín, vékony szemkörnyékbőr, szem alatti karikák stb.

Photobucket
1. Lépés:
Alapozó + ecset: 
Jelenleg az Yves Rocher Pure Light alapozóját használom, és nagyon megkedveltem, de erről most ennyit. Ez az alapozó elég híg, ezért duo fiberrel viszem fel a kézfejemről. Célszerű körkörös mozdulatokkal dolgozni, úgy lesz a legtermészetesebb az eredmény. Fontos, hogy ne csak arcélig alapozzunk, hanem kicsit lejjebb is dolgozzuk el az alapozót, így elkerülhető, hogy maszkszerű legyen az arcunk, bár ezt gondolom úgy is tudjátok :).

Photobucket
Így nézek ki az alapozás után. Bár az YR alapozó nem egy erősen fedő valami, de így is bőven elég jelenleg a bőrömnek. A bőrszínem kiegyenlítette, az apróbb hibákat pedig eltüntette.

Photobucket
2. Lépés:
Korrektorozás
Az alapozó bár elfedte a kisebb bőrhibákat, e azért még van itt bőven takargatni való. A stiftes korrektort használom a bőrhibákra, ami jelenleg a Rimmel Stay Matte, amit az alapozóval ellentétben, imádok. Elfedi a nagyobb hibákat is, a közepe zöld, így a piros foltokat is szépen semlegesíti. Lassan egy éve lesz meg, és még mindig van benne bőven, mi kell még? A szem alatti karikáim bár nem túl erősek, szóval nem mondom, hogy ez a legjobb folyékony korrektor a világon, de nekem tökéletesen bevált, és baromi olcsó is. Ez az Oriflame Very Me családjának a Click it-es korrektora, a sárgábbik. Nálam már ez hatalma plusz pont, hogy rózsaszínes és sárgás bőrtónusra is van korrektoruk a kínálatban. A folyékony korrektort egy macskanyelv ecsettel szoktam eloszlatni, mert így a legtermészetesebb az eredmény, szépen összesimul az alapozóval.

Photobucket
Így teszem fel a korrektorokat. A stiftest közvetlen a hibára pontozom, majd a széleket az ujjammal elsimítom. Ha kell, akkor a közepére még egy réteget teszek. A folyékonyat pedig függőleges vonalakban húzom meg, majd szépen jobbra balra elkenegetem.

Photobucket
3. Lépés:
Szemöldökformázás
Ezt kétféle ecsettel, és a Moda szemöldökporommal szoktam végbe vinni. A Moda termékeket az Ázsia Centerben, illetve Kínai üzletekben fogjátok megtalálni, bár megmondom őszintén, ezt a szemöldökport én életemben egyszer, és utoljára láttam akkor :D. Minden esetre nagyon pigmentált, teljesen matt, és egész nap a helyén maradt. Alig fogyott így a másfél év alatt, mióta megvan, pedig nyáron még kontúrozni is szoktam vele, persze csak csínyján :).
Mint láthatjátok, ferde-végű ecsettel viszem fel a port, majd utána a szemöldökfésűvel összefésülöm,  hogy természetesebb hatása legyen.

Photobucket
Ugye mennyit dob az emberen egy szép szemöldök? Még a blog eleji időkben hirdettem, hogy én nem fogom festeni/rajzolni a szemöldököm, pedig a legjobb dolog, amit nő az arcával tehet, komolyan :).

Photobucket
4. Lépés
Kontúrozás és pirosítás
Amit szintén nagyon sok magyar nő kihagy a rutinjából, az a pirosítás. A kontúrozást nem tartom azért annyira életbevágó dolognak, de nagyon sokat tud dobni az arcon, mellesleg szépen lehet formázni a különböző arcformákat :). A kontúrozást a ferde végű, kontúrozó ecsettel szoktam végezni (milyen meglepő mi? :D), a pirosítást pedig most az Essence pirosító ecsetével. A kedvenc kontúrozóm a MUA bronzosítója, ami teljesen matt, nem túl sötét viszont nagyon jól építhető. A pirosítást mostanában a Miss Rose duo pirosítómmal végzem, annyira diszkrét és aranyosan csillogó szín, hogy tökéletes a mindennapokra. 


Photobucket
Kontúrral azért már lényegesen formásabb az arcom, bár nekem alapból látszik az a vonal, szóval csak megerősítem, de akinek nem látszik, annak ajánlom, hogy húzza be az arcát (halszájtartás, tudjátok :D) és akkor megjelenik az a vonal, amit kontúrozni kell. Itt mindenképp valljátok a kevesebb több elvet, és inkább építgessétek a kontúrt, hogy azért ne legyen túl travis a végeredmény. Én úgy szoktam, hogy a ferde ecset vékonyabbik részét tartom lefele, és úgy kontúrozok. Az ecsetről mindig leütögetem a port, hogy ne legyen túl sok, és kb 3-3 húzásra lesz meg mindkét oldala az arcomnak. A pirosító már más tészta. Ott függ minden attól is, mennyire pigmentált a pirostó amivel dolgozunk. Szerintem célszerű nem olyan tömött ecsettel dolgozni, bár van aki kabukival viszi fel a pirosítót, ezt nektek kell kitapasztalni. Én úgy vettem észre, a kevésbé tömött ecsettel sokkal kevésbé lesz foltos az eredmény. A pirosító amivel dolgoztam, egy egyáltalán nem erősen pigmentált, sokkal inkább közepes-gyenge erősségű pirosító, ezért bátrabban merem használni. Először az almácskákhoz érintem az ecsetet, majd a hajtő felé kezdem el dolgozni. Tág pórusú bőrhöz inkább matt pirosítót, míg szárazabb bőr esetén nyugodtan lehet csillogóbbat. Nekem kevert a bőröm, ezért a csillogóbból is a diszkrétebbeket részesítem előnyben.

Photobucket
5. Lépés
Szemhéjalapozó + szemhéjpúderek
Itt az UDPP szemhéjalapozóját használtam, amitől nem vagyok elájulva, de nem is rossz, közepes kategória. Illetve a napi sminkek rettenetesen jó barátja a NAKED paletta, vagy ennek híján a kistestvérei, amiket most nem sorolnék fel. A neutrális színek minden lánynak jól állnak, és természetes megjelenést kölcsönöznek, ami jó akár iskolába, munkahelyre, de azt tapasztaltam, hogy a pasik is inkább ezt a megjelenést preferálják. 
Az ecsetek pedig az UD palettához adott szintetikus ecset, ami tökéletes a krémesebb állagú festékekhez, illetve terméseztesen a krémeshez magához is, illetve egy satírozó ecset, amit imádok, nagyon szépen elmossa a széleket.

Photobucket
Ez a leggyakrabban használt festési technikám. Először a primert vittem fel, majd elkezdtem a festést. Világos szín a mozgószemhéjon, sötét a mélyítővonalban, illetve egy highlighter szín a szemöldökcsontra. Majd az éleket eldolgozom. A Naked paletta Virgin nevű színe került a mozgószemhéjra, a Hustle a mélyítőbe, illetve a Sin a szemöldök alá. A Hustle-ból került még az alsó szempillatőhöz is. 

Photobucket
6. Lépés
Tus + spirálozás
Én a folyékony tusokat kedvelem a legjobban, ezzel lehet a legszebb eredményt elérni, soha egy filcessel vagy zseléssel sem sikerült olyan szépen dolgoznom, mint a folyékonnyal. Most a Lovelyt használom, de az Essencét is nagyon kedvelem. Tusvonalat húzni sokféleképp lehet, én így szoktam: középről kezdem, majd kialakítom a külső cicafarkat. Mikor már kevés festék van az ecseten, akkor a belső szemzugnál húzom meg a vonalat, és összekötöm a közepével, ahol kezdtem. Szerintem kezdőknek is ez a legegyszerűbb, de ha szeretnétek csinálok erről egy külön step by steppet. Várok még kb 1-1 percet, míg megszára a tus, majd jöhet a spirálozás. Most az NYC Big and Bold spirálját használtam, ezt szoktam az átlag napokon. Nagyon szép pillákat csinál, nem brutálisakat, de nem is természeteseket, valahol a kettő között. Két réteget viszek fel belőle, és kis jobbra-balra mozgó mozdulatokkal, így nem ragadnak össze a pillák.

Photobucket
Így néz ki az arcom már kisminkelten. De nem hiányzik valami? Valami a számról.

Photobucket
7. Lépés
Szájfestés
Itt ezt a szájfényt használtam. Kicsit erősebben pigmentált, úgyhogy átmenet a szájfény és a rúzs között. Ez egy fényes, világos rózsaszín szín. Én általában ez mellett szoktam voksolni, de ezt a sminket pl egy élénk rúzzsal is simán feldobhatjuk, mert nem lesz túl sok még azzal sem.

Photobucket
És ez a végeredmény. Én azért mondom végeredménynek, mert általában nem használok napi szinten púdert. Én szeretem az arcnak a természetes fényét, és sokszor műnek érzem a teljesen matt arcot. Mellesleg nem vagyok az a minden két órában újrapúderező típus sem. De most a kedvetekért tettem fel púdert is, ezt normál esetben nyilván a rúzs előtt szoktam, hogy ne hulljon bele.

Photobucket
8. Lépés
Púderezés
Ha már púderezek, akkor porpúdereket használok. Átlátszó porpúdereket szoktam vásárolni, ezek általában egy leheletnyivel világosabbak az ember bőrénél, de nem szembetűnően. Ezeket célszerűbb puffnival felvinni, és nem csak úgy eloszlatni, hanem a legtermészetesebb akkor lesz az eredmény, ha belepaskoljuk a bőrbe. Én úgy szoktam, hogy beletapogatom a bőrömbe a púdert, majd a púderecsettel átmegyek még rajta, hogy szépen eloszlassam az arcomon.

Photobucket 
És így nézek ki már teljes sminkkel, rajtam ennyit dob a smink. 

Bár bevallom, nem hátsószándék nélkül készült, mert jelentkeztem Erzsi versenyén, ahol azt kellett megmutatni, mennyit dob az emberen a smink, avagy a smink szépítő ereje.

Ha tetszett a sminkem, kérlek szavazzatok rám, ha tetszett,  hogy tovább juthassak, és akkor lesz alkalmi smink step by step is, az persze részletesebben :D.

http://bioarcapolas.blogspot.hu
Jobb oldalon az oldalsávban van a szavazófelület, ahol a 15., Bianka névvel találtok meg. 
Előre is köszönöm :).

Remélem tetszett nektek ez a kis step by step poszt, ha igen, akkor lesz a jövőben is, mindenképp :).

This entry was posted on 2012. november 15., csütörtök and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

9 Responses to “Klasszikus napi sminkem - Step by step”

Többiek