Biofodrászat

A húsvét elég sűrűre sikeredett, nem volt az a klasszikus húsvét, már valahogy a fíling nem a régi, de a sürgés-forgás megvolt, minden napra jutott valaki. Ezért nem is írtam, szánom-bánom, szégyellem magam. Ma sem egy sminkes poszttal jöttem, találtam valami érdekesebbet, legalább is nekem nagyon felkeltette az érdeklődésem.

Amikor Viktor, a legjobb barátom mondta, hogy Ő biofodrászatba jár, akkor még fogalmam sem volt róla, hogy egyáltalán már létezik ilyen, arról pedig, hogy mennyire elterjedt még annyira sem. Én évente 1-2x járok fodrászhoz, akkor levágatok annyit, amennyi mondjuk már töredezett, festeni 2-3 havonta itthon szoktam, szóval nem érzem indokoltnak a havonta fodrászhoz járást. Amikor rövid hajam volt, az más téma volt, mivel annak már nem volt formája 1 hónap után, akkor még szőkére meg vörösre festették, és eléggé látszott a lenövés, szóval régebben havi szinten látogattam fodrászatot, akkor kicsit értesültebb voltam az újdonságokról.

Viszont kétségtelen, hogy a biofodrászatok töretlenül terjeszkednek kicsiny hazánkban, egész hálózatuk van, a profiljuk pedig abban rejlik, amit a nevük is rejt, hogy bio termékekkel dolgoznak, amik ugye (elvileg) vegyszermentesek. Hát...őszintén szólva a bio nekem tág fogalom, értem én, hogy mitől bio a bio, csak valahogy a kis összeesküvés-gyártó buksim nem feltétlen bízik az ilyen dolgokban...Nem magában ebben a fodrászat-fajtában, hanem magában a bioban, mint fogalomban, de ezt majd egyszer kifejtem. Most kivételesen eltekintek az ilyen aggályaimtól, és próbálok semleges "elővéleményt" alkotni, mert akkor most lelövöm a poént, nemsokára nálunk is nyílik egy ilyen fodrászat, és bizony el fogok látogatni. Előtte viszont mindenképpen szeretném leírni az első benyomásaim, hogy majd vagy beigazolódjanak, vagy majd ott megcáfolják őket.

Teháát, az ötlet, hogy megírom ezt a posztot, úgy született, hogy kaptunk egy ilyen szórólapot. A szórólap maga világos zöld, illetve fehér színben pompázik. Nem is igazán szórólap, mondjuk egy mini prospektusnak. A5-ös méretű, és borítóval együtt 8 oldal. Mondjuk véleményem szerint a borítóra rázsúfoltak logótól kezdve facebookos elérhetőségig mindent, kicsit zsúfolt benyomást kelt, bár az is tény, hogy ha nem fog meg a borítón valami kecsegtető, az ember ki sem nyitja az ilyen prospektusokat. A logójuk egy szintén zöld alma, mondjuk szerintem ez abszolút megállja a helyét, teljesen helyesen lehet az almáról a biora asszociálni. Nem mondom, hogy megaötletes, viszont nem is elcsépelt, nem kelt különösebb érzéseket, a fodrászüzletre (bocsánat, hajvágószalonra) nem fogsz belőle asszociálni, az biztos. Ez pedig a harmadik amit megemlítenék, nem fodrászüzletként van feltüntetve, netán fodrászként, hanem hajvágószalonként, ezt mindjárt meg is tudjuk, miért.

A felületes külsőségek után térjünk akkor rá arra, mit is kapunk, ha egy ilyen fodrászatba betérünk:
Hajvágást, formázást, szárítást, mosást. Tömören.
Természetesen ezeket bio, vegyszermentes termékekkel. Én, hiányolom a hajfestést. Persze tudom én, hogy a hajfestés, maga a hajfesték a legkevésbé sem bio a maga ezermillió-féle kémiai anyagával amit tartalmaz, na de mindenki hallott már ugye a hennás hajfestésről, az ókorban is ezzel festették/színezték a nők a hajukat, tehát ez nem egy kifejezett újkeletű "spanyol viasz" dolog, ha én nyitnék egy biofodrászatot, biztosan beépíteném a szolgáltatásaim közé, hiszen elég sok nő festi a haját, és nem mindenki feltétlen platinaszőkére, amit ugye hennával nem tudunk elérni, na meg ha csak belegondolunk, hogy van egy nő, aki festeti a haját, nyilvánvalóan nem bio módon, az a nő nem fog egy biofodrászatba betérni utána, hogy vegyszermentes  samponnal mossák meg a haját, amit előtte kémiai anyagokkal festettek. Viszont, ha ugyan ez a nő megkapja a szórólapot, megnézi, hogy "jéé tudnám úgy is festeni a hajam, hogy nem roncsolom mindenféle vegyszerrel, és még utána vegyszermentes termékekkel le is kezelik a hajam, hát akkor ugyan meggondolom, hogy áttérek erre". Mert ugye a bio, hát azzal mostanában mindent el lehet adni. Ezt semmiképp nem negatívumként jegyeztem meg, mert magam is törekszem minél "természetesebben" élni, bár én normális hajfestékkel festem a hajam, annak ellenére, hogy barna, de mondjuk ha most itt a szórólapon láttam volna, hogy barnára festik hennával, akkor bizony meggondoltam volna. Szóval a magam részéről kissé "karcsúnak" tartom a szolgáltatás listát, nekem ez egy mínusz pont. Viszont igaz az is, hogy ezt a durván 5 féle szolgáltatást elemekre bontva halálra ragozzák. Gondolok itt: hajvágás mosás nélkül, szárítással, mosás nélkül szárítás nélkül (azt írják vannak a "vendégek részére kihelyezett hajszárítók") de ezt majd az árlistából meglátjuk, hogyan is lehet kevés szolgáltatást egy A5-ös oldalon keresztül ragozni. ( Milyen jól jönne ez a képesség mondjuk egy házidolgozatnál/szakdogánál :D)

De akkor térjünk át a pluszpontokra, nem akarom én lehúzni teljes mértékben a helyet. Nekem mindenképp egy hatalmas kövér pluszpont volt, hogy a szórólapon, amit küldtek, illetve a honlapjukon is, különböző frizurákat is bemutatnak, hogy miket tudnak. Egész kreatív, ügyes frizurák voltak feltüntetve, egy-kettő meg is tetszett, viszont nem tudok ettől elvonatkoztatni, hogy annak, hogy ezek a frizurák bio samponnal voltak megmosva/balzsamozva illetve formázva, ennek vajmi kevés köze van ahhoz, amit a fodrász tud vágásilag. Magam is odaállhatnék egy biohajápoló készlettel és egy ollóval, viszont azt nem tennék rá a prospektusra, amilyen frizurát én vágnék :D. Remélem érthető a lényeg.
A másik pozitívum még, hogy nincs bejelentkezés, garantálják, hogy bármikor odamész, megcsinálják a hajad. Ezt pedig egész nap, reggel 8-tól, este 9-ig csinálják, ez az este kilences nyitvatartás nekem nagyon szimpatikus, mert most belegondoltam, hogy mondjuk száríttatnék egy frizurát egy buli előtt, milyen jó, hogy odamegyek, sziasztok, kéne egy frizura, és megkapom. Gondolom ezzel több lány/nő/asszony így van, hogy "megyek valahova, kéne egy frizura de én itthon nem tudom úgy beszárítani, de jó lenne most elugrani a fodrászhoz, de nincs időpontom, tuti nem tud elvállalni, inkább akkor itthon összecsapom én, lesz ami lesz". Ez mindenképpen kecsegtető.
Mondjuk második meggondolásra ha belegondolunk, ebben a fodrászatban mást se csinálnak, csak vágnak, mosnak, szárítanak, persze hogy nem kell időpont egyeztetés, mert egy macerásabb frizura is maximum fél óra meló, nem úgy, mint ha egy olyan vendég mögé esel be, aki daueroltat, festet, melíroztat, tehát egy fél napig tart a frizurája elkészítése.
Igen, gondolom észrevehető, hogy inkább női szemmel szemlélem ezt a biofodrászatot, és nem is véletlenül, mert ha van az a szó, amivel férfinek nem adsz el semmit, az a bio. Ez most ha szexista megjegyzés volt, ha nem, tény, hogy a férfiakat teljes mértékben hidegen fogja hagyni, hogy biosamponnal mossák-e a hajuk, vagy, hogy biofodrászatban készült a frizurájuk, mert a legtöbb férfit maga a fodrászat is hidegen hagy.
Visszatérvén, mert még mindig a pozitívumoknál tartunk, nagyon tetszik például a hajszárítás bérlet. Ez azt jelenti, hogy megveszel egy ilyen bérletet, egész hónapban annyiszor mész száríttatni a hajad, ahányszor csak akarod. Ez mondjuk szerintem nagyon csábító szintén, nem tudom, hogy más is van-e vele így, de több könyvet olvastam ami a 60-as évek környékén játszódik, és ami mindegyikben nagyon megfogott, hogy a nők mennyit adtak magukra. Nők voltak a javából, fodrászhoz nem havi egyszer jártak, folyamatosan jártak frizurát kértek, száríttattak, úgy jelentek meg mindenhol. Még az én nagyijaim is sűrűn jártak fodrászhoz, hogy mindig kifogástalan legyen a frizurájuk, nagyon sokat adtak magukra. (Most meg el vannak képedve, hogy nők képesek macinaciban melltartó nélkül, gubancos hajjal és smink nélkül az utcára menni. Bizony, sok mindent tanulhatunk abból a korból) Ez a hajszárítás bérlet nekem ezt juttatja eszembe, és még különösebben drágának sem találom, mert ugye korlátlan. Egyetlen okból nem vennék, mert talán lusta lennék eljárni sűrűn száríttatni, de majd még az is lehet, hogy megemberelem magam.

Most, hogy már soroltam hideget és meleget, nézzük azt, ami semmiképp nem egy elvetendő dolog, ha szolgáltatásokról beszélünk, ezek pedig az árak. Az nyilvánvaló, hogy a fodrászatok árlistája változik helytől/személytől/szolgáltatástól függően, nem biztos persze, hogy 6x annyiért jobb frizurát kapsz mint máshol, de mindenki maga dönti el, mennyit ér meg neki a frizurája, illetve mennyit tud rászánni.


Magam is tudományosan átböngésztem a listát, szerintem teljesen reális áraik vannak, nem olcsók, viszont nem is drágák, amit én kicsit hm...mókásnak találok, amit már említettem is, hogy 1-1 szolgáltatás elemekre van bontva, és ugye mindnek más-más ára van. Szerintem ez felesleges, mert ha már elmész fodrászhoz, nem fogod azt mondani, hogy majd a hajvágás után te szárítod meg a hajad, vagy pár szár forint spórolás céljából nem kefével, hanem inkább kézzel száríttatod meg. De lehet, ezzel csak én vagyok így, biztos vannak olyanok, akik azt szeretik, ha kézzel szárítják a hajuk. Pozitívumot is találtam az árlistában, hogy a rövid és hosszú haj külön árakon mozog. Mondjuk ez a legtöbb fodrászatban természetes, de azért még is jónak tartom, hogy akinek állig érő haja van, az ne fizessen annyit mint én, a derékig érő hajammal. Továbbá azokat a termékeket, amikkel ott a fodrászatban kezelik a hajad, azokat meg is lehet vásárolni. Tény, hogy sok értelme nem lenne, ha havi 1x bio termékkel kezelnék a hajad, ha otthon ugyan azokkal a "vegyszeres" termékekkel kezeled. 

Nos, ennyi lenne az én első benyomásom ezzel az új profilú fodrászattal kapcsolatban, ha valaki már volt, az feltétlen ossza meg a tapasztalatait velem :D. 

A fodrászat honlapja: ITT

This entry was posted on 2011. április 27., szerda and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Többiek